Polityka prywatności

Niniejsza polityka prywatności to informacje dotyczące przetwarzania
danych osobowych i innych informacji dotyczących użytkowników strony internetowego https://solfa.com.pl/ (dalej jako: Strona).

W niniejszej polityce prywatności Administrator zamieścił wszystkie informacje,
które osoby, których dane dotyczą, powinny otrzymać zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO).

W niniejszej polityce prywatności Administrator, wykonując obowiązek
z art. 6 pkt. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), zamieścił również informację o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną.

Jednocześnie Administrator oświadcza, że dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność osób korzystających ze Strony, zgodnie z wymogami RODO. Administrator stosuje także wymagane przepisami prawa Unii Europejskiej środki techniczne
i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych
i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub zniszczeniem.

 I. Administrator danych osobowych

 

Administratorem danych osobowych użytkowników Strony jest Klaudię Kowalczyk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą KLAUDIA KOWALCZYK SOL-FA, adres do doręczeń: ul. Kielecka 153, 26-004 Bieliny, NIP: 6572960388, REGON: 389023531, (dalej i wcześniej jako: Administrator).

 II. Dane kontaktowe

 Z Administratorem można kontaktować się drogą mailową pod adresem: gabinet@solfa.com.pl

  lub pisemnie na adres: ul. Kielecka 153, 26-004 Bieliny.

 III. Kategorie danych osobowych

  1. W celu działania Strony Administrator przetwarza informacje dotyczące urządzenia użytkownika, aby tym samym zapewnić poprawności działania usług.
  1. Administrator, w związku z korzystaniem ze Strony, może przetwarzać następujące informacje:
  • adres IP komputera,
  • adres URL żądania,
  • dane dotyczące sesji,
  • dane przeglądarki internetowej,
  • dane dotyczące urządzenia,
  • ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach,
  • typ przeglądarki,
  • język przeglądarki,
  • podpis przeglądarki,
  • data i godzina korzystania ze Strony,
  • rozdzielczość ekranu,
  • typ i wersja systemu operacyjnego,
  • informacje zawarte w plikach cookies lub innych podobnych technologiach,
  • inne dane dotyczące aktywności na Stronie oraz jej poszczególnych podstronach,

Wyżej wymienione informacje nie zawierają danych dotyczących tożsamości użytkowników, jednak w połączeniu z innymi informacjami mogą stanowić one dane osobowe.

  1. Administrator w związku ze skorzystaniem z formularza kontaktowego przetwarza dane osobowe w postaci imienia, adresu e-mail oraz innych danych, które zostały podane
    w formularzu kontaktowym.
  1. W pozostałym zakresie Administrator przetwarza dane niezbędne do realizacji danego celu.
  1. Administrator prosi o niepodawanie za pośrednictwem Strony oraz poczty elektronicznej informacji lub w innej formie danych ze szczególnych kategorii danych osobowych tj. informacji o rasie czy pochodzeniu etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach religijnych lub filozoficznych, przynależności do związków zawodowych, informacji dotyczących zdrowia fizycznego lub psychicznego, danych genetycznych, danych biometrycznych, informacji o życiu seksualnym czy orientacji seksualnej
    oraz przeszłości kryminalnej. W przypadku podania wyżej wymienionych informacji, będzie to oznaczać wyraźną zgodę na ich przetwarzanie.

 IV. Pliki cookies (ciasteczka)

  1. Strona używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Stronę, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala.
  1. Pliki cookies stanową dane informatyczne, w szczególności piliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze Strony. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  1. Przeglądarki internetowe zazwyczaj domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie przechowywanych plików cookies, a także automatyczne ich blokowanie. Szczegółowe informacje w tym zakresie pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej

 V. Osadzone treści z innych witryn

  1. Strona może zawierać się osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły, formularze itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
  1. Witryny mogą zbierać informacje o użytkowniku, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie interakcji z osadzonym materiałem jeśli użytkownik posiada konto i jest zalogowany w tamtej witrynie.

 VI. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

  1. Informacje zawarte w formularzu kontaktowym przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na pytania zawarte w tymże formularz, w tym także w celu przekazania informacji o możliwych terminach wizyty. Podstawą przetwarzania tych danych osobowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą tj. art. 6 ust. 1 pkt. a RODO, wyrażona poprzez wypełnienie formularza kontaktowego.
  1. Informacje zawarte w plikach cookies (ciasteczkach) lub innych podobnych technologiach, o ile stanowią dane osobowe, przetwarzane są w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym udostępniania treści na Stronie, udostępniania formularza kontaktowego, w związku z wyrażeniem zgody na stosowanie określonych plików cookies (ciasteczek) lub innych podobnych technologii poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej zgodnie z art. 173 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – prawo telekomunikacyjne. Podstawą przetwarzania tych danych osobowych jest zatem zgoda osoby, której dane dotyczą tj. art. 6 ust. 1 pkt. a RODO, a także wykonanie umowy, w tym przypadku umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą tj. art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Powyższe dane mogą być również gromadzone
    w celach dowodowych oraz w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora, a także
    w celu ulepszenia Strony tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
  1. Adres IP komputera, adres URL żądania, dane dotyczące sesji, dane przeglądarki internetowej, w tym typ przeglądarki oraz język przeglądarki, dane dotyczące urządzenia, w tym rozdzielczość ekranu oraz typ i język systemu operacyjnego, dane dotyczące aktywności na Stronie, w tym ilość czasu spędzonego poszczególnych podstronach
    oraz data i godzina korzystania ze Strony, podpis przeglądarki użytkownika odwiedzającego stronę i inne dane dotyczące aktywności na Stronie, o ile stanowią dane osobowe, przetwarzane są w celu świadczenia usług drogą elektroniczną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. w celu wykonania umowy, w tym przypadku umowy
    o świadczenie usług drogą elektroniczną, której stroną jest osoba, której dane dotyczą,
    lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą. Powyższe dane mogą być również gromadzone w celach dowodowych oraz w celu ustalenia, dochodzenia
    lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora a także w celu ulepszenia Strony tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.

 VII. Udostępnianie danych

 

  1. Podane przez Państwa dane przetwarzane będą przez Administratora i mogą być przekazywane podmiotom, którym Administrator powierza do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów, oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. W szczególności Administrator może przekazywać dane, osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej związanym z Administratorem umową o pracę, umowami cywilnoprawnymi, a także przedsiębiorcom świadczącym na jego rzecz usługi w zakresie tłumaczeń, prawnicze, księgowe, bankowe, pocztowe, kurierskie, hostingowe (w tym poczty elektronicznej), płatnicze oraz świadczącym usługi na Państwa rzecz za zleceniem Administratora
    tj. na podstawie zawartych z Administratorem umów cywilnoprawnych.
  2. Państwa dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

 VIII. Okres przechowywania danych osobowych

 

  1. Dane użytkowników przechowywane są przez następujący okres

a) okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane.

b) pomijając wyżej wskazane okresy, jeżeli przetwarzanie danych osobowych wymuszone jest powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, okres przechowywania jest nie krótszy aniżeli określony tymi przepisami,

c) pomijając wyżej wskazane okresy, jeżeli powyższe dane potrzebne są w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – przez okres niezbędny do realizacji tego celu.

  1. Wszelkie powyższe dane zostaną usunięte przez Administratora wcześniej aniżeli
    w terminach wskazanych powyżej, za wyjątkiem sytuacji gdy obowiązek przechowywania określonych danych wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli dalsze przetwarzanie tychże danych byłoby bezcelowe tj. odpadł cel dla którego były przechowywane, co stanowi realizację przepisu art. 5 ust. 1 e) RODO.

 IX. Uprawienia użytkowników

Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne do wypełnienia celu dla którego są zbierane.

 X. Uprawienia użytkowników

 

Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:

1) dostępu – uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach
ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);

2) do otrzymania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie Administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);

3) do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych,
które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);

4) do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli Administrator
nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO);

5) do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
c) administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;

6) do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);

7) do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO);

8) do cofnięcia zgody w każdym momencie i bez podawania przyczyny, lecz przetwarzanie danych osobowych dokonane przed cofnięciem zgody nadal pozostanie zgodne z prawem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez administratora danych osobowych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie,
ul. Stawki 2, z którym można kontaktować się w następujący sposób:

1) listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

2) przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt;

3) telefonicznie: (22) 531 03 00.

 XI. Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną

 

Administrator Strony, wykonując obowiązek z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Niniejsza informacja dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalnie.

Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą m.in.:

  • złośliwe oprogramowanie (ang. Malware) – aplikacje lub skrypty mające przestępcze, szkodliwe lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany;
  • programy szpiegujące (ang. Spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je – zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody
    – autorowi programu;
  • spam – niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorów, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
  • wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. Phishing);
  • włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem narzędzi hackerskich;
  • kryptoanaliza – możliwość odnalezienia słabości systemu kryptograficznego w celu umożliwienia jego złamania lub obejścia.

Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer
i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do sieci Internet,
w program antywirusowy i zaporę sieciową (firewall). Program taki powinien być stale aktualizowany.

Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez użytkowników
z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także:

– włączona zapora sieciowa (ang. firewall),
– aktualizacja wszelkiego oprogramowania,
– nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
– czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji,
– wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
– regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware,
– szyfrowanie transmisji danych,
– instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
– używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.

XII. Zmiany polityki prywatności

 

Polityka prywatności może być uzupełniana lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji  dotyczącej ich danych osobowych i informacji o nich. O wszelkich zmianach polityki prywatności zostaną Państwo poinformowani na Stronie.

Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 29.01.2024 r.

Scroll to Top