
Terapeuci
dowiedz się więcej o terapeutach
pomożemy Twojemu dziecku ...
mgr Klaudia Kowalczyk-Barańska
ZAŁOŻYCIELKA CENTRUM TERAPEUTYCZNEGO SOL-FA
Neurologopeda
Logopeda ogólny
Wykładowca akademicki
Filolog polski
Terapeuta miofunkcjonalny
Terapeuta ręki I i II stopnia
Instruktor oddechu metodą Butejki
Wokalistka
Swoje umiejętności nieustannie udoskonalam, uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach z zakresu logopedii, neurologopedii, pedagogiki, fizjoterapii oraz emisji głosu. Specjalizuję się w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, apraksją, niedokształceniem mowy o typie afazji, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dyslalią odwodową oraz dysleksją. Wspieram pacjentów w leczeniu ortodontycznym oraz pomagam w przywracaniu prawidłowego toru oddechowego.
W pracy z małym człowiekiem najważniejszą kwestią jest dla mnie zbudowanie zaufania oraz pozytywnej atmosfery na zajęciach. Każdy, nawet najmniejszy sukces mojego podopiecznego daje mi mnóstwo satysfakcji oraz nowej energii do działania.
• Dziecko z autyzmem. Praktyka, mentoring, wsparcie.
• AAC budowanie narzędzia do komunikacji,
• Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne,
• Konferencja obudźmy dziecko w dziecku. Terapia, wsparcie, rozwój.
• Logorytmika. Zastosowanie w terapii jąkania – metodyka i ujęcie praktyczne,
• Opóźniony rozwój mowy – kreatywne postępowanie logopedyczne,
• Metoda Butejki – kurs instruktorski,
• Terapia Małego dziecka z autyzmem,
• Miogopedia – terapia miofunkcjonalna, ocena funkcji,
• Skojarzenia do mówienia,
• Warsztaty Wywoływania głosek w ujęciu motorycznym,
• Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia,
• FTM – Fizjologiczna Terapia Miofunkcjonalna,
• SMURF- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii
obwodowej,
• Praktyki stacjonarne w PAREO Kraków,
• Zabawa w diagnozie logopedycznej,
• Nowoczesny gabinet i ośrodek logopedyczny,
• Ukulele Kids,
• Logorytmika,
• Wywoływanie głosek – warsztat praktyczny,
• Życie z zacięciem. Jąkanie jako zaburzenie wielowymiarowe,
• Życie ze spektrum zaburzeń autystycznych. Objawy, diagnoza oraz terapia dzieci i młodzieży,
• Diagnoza i Terapia Ręki – kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym,
• Opóźnienia rozwoju mowy. Diagnoza i terapia,
• Techniki wspomagania rozwoju dziecka autystycznego,
• Dysfagia w neonatologii i pediatrii,
• Życie ze spektrum zaburzeń autystycznych. Objawy, diagnoza oraz terapia dzieci i młodzieży,
• Życie z zacięciem. Jąkanie jako zaburzenie wielowymiarowe,
• Kinesiotaping w logopedii,
• Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka,
• Jąkanie – jak skutecznie przeprowadzić terapię niepłynności mowy,
• Mowa bezdźwięczna – metodyka postępowania logopedycznego,
• Od karmienia do mówienia,
• Rotacyzm – metodyka postępowania logopedycznego,
• Seplenienie międzyzębowe – diagnoza, metody korekcji i terapia,
• Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia,
• Muzykoterapia,
• Smoczek u noworodka i niemowlaka,
• Podstawy anatomii dla logopedów – mięśnie głowy i szyi,
• Opóźniony rozwój mowy – terapia dziecka z prostym opóźnieniem rozwoju mowy,
• Wady zgryzu – diagnoza logopedyczna,
• Terapia dziecka dwujęzycznego,
• Masaż logopedyczny,
• Programowanie języka,
• Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w świetle logopedii.


mgr Eliza Kowalczyk
Logopeda ogólny
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
Terapeuta pedagogiczny
Terapeuta ręki I i II stopnia
Terapeuta TUS
Wokalistka zespołu Harmony
Jestem absolwentką kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną, aktualnie studentką kierunku Logopedia.
Ukończyłam wiele szkoleń, kursów i warsztatów m.in. z zakresu integracji sensorycznej, terapii ręki i zaburzeń motoryki małej, umuzykalniania dzieci metodą Carla Orffa czy aktywnego słuchania muzyki metodą Batti Strauss. Swoją wiedzę i umiejętności stale poszerzam biorąc udział w licznych szkoleniach, kursach i webinarach.
Moje trzy pasje: praca z dziećmi, rękodzieło oraz muzyka to idealne połączenie, by z pracy terapeutycznej wykrzesać jeszcze więcej, dlatego zajęcia staram się urozmaicić elementami sensoryki, śpiewem, grą na ukulele czy instrumentach perkusyjnych.
W gabinecie logopedycznym SOL-FA oprócz terapii prowadzę również zajęcia grupowe: TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – podczas których dzieci uczą się m.in. nawiązywania relacji rówieśniczych, rozwiązywania konfliktów, współpracy w grupie), logorytmiczne – wspierające rozwój mowy i kompetencji językowych poprzez zabawy ruchowe, słuchowe, słowne i muzyczno-ruchowe oraz indywidualne lekcje z podstaw gry na ukulele.
Dzięki kilkuletniej pracy jako nauczyciel edukacji przedszkolnej mam doświadczenie w pracy z dziećmi zarówno tej indywidualnej jak i grupowej. Pragnę by zajęcia odbywały się w miłej i przyjaznej atmosferze, a partnerska relacja z podopiecznymi to dla mnie priorytet.
Możliwość obserwowania zmian jakie zachodzą w dzieciach, które z każdym dniem wiedzą, rozumieją i potrafią więcej, to ogromny przywilej wynikający z pracy, którą kocham – pracy z dziećmi.
lic. Nikola Wróbel
Logopeda ogólny
Instruktorka Logorytmiki
Terapeuta ręki I i II stopnia
Terapeuta miofunkcjonalny
Jestem studentką Logopedii ogólnej na studniach magisterskich na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoją wiedzę i umiejętności z zakresu logopedii poszerzam biorąc udział w licznych szkoleniach, webinariach oraz poprzez czytanie literatury.
Pracując jako logopeda, cieszę się, że mogę pomagać dzieciom uczyć się jak pięknie mówić. To ogromna przyjemność patrzeć jak zmienia się ich życie i komunikacja w środowisku.
Praca z dziećmi jest niezwykle ciekawa, pełna wyzwań oraz wymagająca. Staram się, aby prowadzone przeze mnie zajęcia były, kreatywne, interesujące, a przede wszystkim efektywne.
W logopedii interesują mnie takie działy jak: terapia miofunkcjonalna, dyslalia obwodowa, dziecięca apraksja mowy, spektrum autyzmu, opóźniony rozwój mowy oraz jąkanie. Dodatkowo uwielbiam uczyć dzieci czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną oraz trenować ich rączki. Podczas zajęć chętnie wykorzystuje elementy logorytmiki oraz muzykoterapii w celu wsparcia rozwoju mojego podopiecznego.
Bardzo się cieszę, że jestem w zespole terapeutycznym SOL-FA, praca tutaj daje wiele możliwości rozwoju i zapewnia wspaniałą atmosferę.


lic. Julia Gębura
logopeda ogólny
Animatorka zabaw dla dzieci
Ukończyłam studia licencjackie I stopnia z Logopedii ogólnej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach i obecnie jestem na pierwszym roku studiów magisterskich.
Stale się rozwijam oraz podnoszę swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach, kursach i webinarach z zakresu terapii logopedycznej. Swoje pierwsze doświadczenie zaczynałam podczas wolontariatu w MOPR w Kielcach, gdzie pomagałam dzieciom i ich rodzinom oraz osobom z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. Prowadziłam zajęcia logopedyczne w szkole podstawowej, przedszkolu oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Zdecydowanie największe doświadczenie i wiele cennej wiedzy dostarczył mi staż logopedyczny, na który uczęszczałam do gabinetu ,,SOL-FA’’ pod okiem właścicielki gabinetu – Klaudii Kowalczyk-Barańskiej.
Specjalizuję się w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy oraz wybiórczością pokarmową. Na zajęciach często wykorzystuję elementy sensoryki, ponieważ widzę, jak ogromne korzyści przynosi to w rozwoju małego człowieka. Dokładam wszelkich starań, aby zajęcia które prowadzę, były ciekawe i pobudzały wszystkie zmysły. W wolnych chwilach tworzę pomoce logopedyczne, które następnie wykorzystuję w terapii.
Praca z dziećmi przynosi mi bardzo dużo radości i satysfakcji, a każdy nawet najmniejszy sukces mojego podopiecznego jest dla mnie ogromną nagrodą i motywacją do dalszej pracy.
lic. Klaudia Garbacz
logopeda ogólny
Jestem absolwentką studiów licencjackich na kierunku logopedia ogólna na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Aktualnie studiuję na II stopniu.
Swoje doświadczenie zdobywałam m.in na praktykach w placówkach oświatowych, takich jak przedszkole i szkoła podstawowa prowadząc zajęcia logopedyczne.
Jestem osobą bardzo zdyscyplinowaną, która nieustannie poszerza swoją wiedzę, uczestnicząc w kursach oraz webinarach. W swojej pracy staram się podążać za dzieckiem, wykorzystując przy tym połączenie nauki i zabawy oraz potencjał dziecka.
Do swoich pacjentów podchodzę indywidualnie, uwzględniając ich potrzeby oraz możliwości. Prowadzę terapię z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, a także wspieram dzieci z trudnościami szkolnymi.
Uwielbiam pracę z dziećmi! To dzięki nim doskonalę swoją kreatywność, tak aby jak najbardziej uatrakcyjnić zajęcia i sprawić, aby na ich twarzach pojawił się uśmiech.
Uważam, że każda osoba dorosła powinna czerpać radość i uczyć się od dzieci.
Prywatnie jestem mamą rocznej Stefanii, dzięki której staram się patrzeć całościowo na rozwój dziecka, co również wykorzystuję w pracy w gabinecie. Rola mamy utwierdziła mnie w przekonaniu, że uwielbiam pracę z dziećmi i pomaganie im.
Codziennie obserwuję, jak ważne jest wspieranie ich w rozwoju, troska o ich potrzeby i pomaganie im w odkrywaniu świata. To doświadczenie dało mi nie tylko ogromną satysfakcję, ale też pewność, że praca z dziećmi to coś, co chcę robić na co dzień.


Zuzanna Brożyna
studentka ostatniego roku logopedii ogólnej
Jestem studentką 3 roku logopedii ogólnej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Swoje pierwsze doświadczenie zawodowe zdobyłam zarówno podczas praktyk w placówce psychologiczno-pedagogicznej, praktyk logopedycznych oraz na stażu w gabinecie logopedycznym „SOL-FA”. Dzięki tym
doświadczeniom miałam okazję rozwijać swoje umiejętności, pracując z dziećmi w różnym wieku i z różnymi problemami językowymi. Stale poszerzam swoją wiedzę i kompetencje, czytając literaturę oraz uczestnicząc w szkoleniach.
Jestem osobą ciepłą, otwartą i cierpliwą, co pozwala mi na łatwe nawiązanie kontaktu z dzieckiem i budowanie silnych, pozytywnych relacji. Z pełnym
zaangażowaniem podchodzę do każdego przypadku, nie boję się wyzwań i zawsze stawiam na indywidualne podejście do każdego dziecka. W pracy
kładę szczególny nacisk na kreatywność, starając się, by zajęcia były nie tylko skuteczne, ale także ciekawe i pełne radości. Uważam, że nauka poprzez zabawę jest najlepszą drogą do osiągnięcia trwałych efektów terapii.
Specjalizuję się w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy oraz wadami wymowy. Moje zainteresowania logopedyczne obejmują także usprawnianie motoryki małej oraz integrację sensoryczną, które mają kluczowe znaczenie w harmonijnym rozwoju dziecka.
Praca z dziećmi daje mi ogromną radość i satysfakcję, a każdy, nawet najmniejszy sukces mojego podopiecznego, stanowi dla mnie nie tylko nagrodę, ale również motywację do ciągłego doskonalenia się w mojej pracy.
mgr Monika Jóźwik
Terapeuta integracji sensorycznej
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Nauczyciel muzyki
Logopeda
Jestem terapeutą integracji sensorycznej od 2017 roku. Doświadczenie zdobywałam w poradni psychologiczno-pedagogicznej, centrum fizjoterapii oraz przedszkolach integracyjnych. Dzięki tym miejscom mogłam poznać potrzeby sensoryczne dzieci z trudnościami w rozwoju, dysfunkcjami i niepełnosprawnościami.
Ukończyłam studia z integracji sensorycznej, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną, edukacji muzycznej i logopedii oraz szereg szkoleń, w tym kurs SI Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Praca z dziećmi to moja pasja. Zajmuje się tym zawodowo od 13 lat. Poza byciem terapeutą jestem również nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, nauczycielem muzyki oraz logopedą.
Przebywanie z dziećmi w szkole daje mi wiedzę na temat ich rozwoju, możliwości psychofizyznych i potrzeb, co wykorzystuję w pracy terapeutycznej. Jestem cierpliwa, wyrozumiała, słuchająca, ale też stanowcza.
Najważniejsze w pracy z dzieckiem jest dla mnie indywidualne podejście, holistyczne spojrzenie na małego człowieka oraz współpraca z rodzicem. Moje zajęcia są dostosowywane do dziecka i oparte na zabawie, bo tylko tak można osiągnąć najlepsze efekty w terapii.


mgr Martyna Tosnowiec
Filolog hiszpański ze specjalizacją nauczycielską
Lektor z języka hiszpańskiego
Trener pierwszego stopnia Sensoplastyka
Trener Sensoterapii
Mieszkałam 11 lat w Hiszpanii, co zaszczepiło we mnie miłość do języka hiszpańskiego i tamtejszej kultury. Ukończyłam studia z filologii hiszpańskiej ze specjalizacją nauczycielską, a od 4 lat pracuję jako nauczycielka języka hiszpańskiego.
Mam doświadczenie zarówno w pracy z dziećmi, począwszy od przedszkolaków, jak i z dorosłymi, co pozwoliło mi rozwijać różnorodne metody nauczania i dopasowywać je do indywidualnych potrzeb moich uczniów.
Oprócz języka hiszpańskiego ogromną pasję odnajduję w pracy z zajęciami sensorycznymi. W 2024 roku ukończyłam kurs i zostałam trenerką pierwszego stopnia Sensoplastyki®, która pozwala dzieciom rozwijać kreatywność, wyobraźnię i kompetencje sensoryczne poprzez zabawę i eksperymentowanie z różnymi materiałami. Aby jeszcze bardziej wzbogacić swoje zajęcia, zdobyłam także kwalifikacje trenera Sensoterapii – metody wspierającej rozwój poznawczy, emocjonalny i motoryczny dzieci.
W swojej pracy stawiam na indywidualne podejście do uczniów i tworzę atmosferę sprzyjającą nauce poprzez zabawę, kreatywność i współpracę.
mgr Kamil Satro
Psycholog
Terapeuta biofeedback
Diagnosta
Nazywam się Kamil Satro, jestem psychologiem, terapeutą biofeedback oraz diagnostą intelektu i osobowości. Pracuję terapeutycznie z dziećmi, adolescentami oraz osobami dorosłymi.
Ukończyłem studia na kierunku Psychologia o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Z racji posiadanego doświadczenia oraz zainteresowań, w przyszłości planuję także rozwój w stronę naukową oraz podjęcie szkolenia specjalistycznego z zakresu psychologii klinicznej. Swoją pracę regularnie poddaję superwizji oraz nieustannie rozwijam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i kursach.
Doświadczenie zawodowe zdobywałem w wielu placówkach publicznych jak i prywatnych, m.in. Środowiskowym Domu Samopomocy, Centrum Psychologicznym, a także w Przychodni Kompleksowej Rehabilitacji.
Moją pracę terapeutyczną opieram na podejściu intergratywnym, szczególnie uwzględniając nurt terapii systemowej, dzięki czemu jestem w stanie dopasować oddziaływania terapeutyczne bezpośrednio do pacjenta. Takie podejście pomaga skuteczniej pomóc pacjentowi w realizacji celów terapii.
- dzieci z zaburzeniami mowy o różnym podłożu oraz z zaburzeniami słuchu lub utratą słuchu,
- dzieci z wadami wzroku o różnym podłożu oraz osoby niewidzące lub słabowidzące,
- dzieci z wadami wrodzonymi, genetycznymi lub nabytymi w okresie wczesnego dzieciństwa,
- dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (lekką, umiarkowaną),
- dzieci w spektrum (ASD),
- osoby w kryzysie psychicznym (rozwojowym, sytuacyjnym),
- osoby mające trudności z radzeniem sobie ze stresem,
- osoby z zaburzeniami lękowymi, depresyjnymi,
- osoby chcące budować bezpieczne i zdrowe relacje,
- osoby starsze zagrożone demencją,
- rodziców chcących podwyższyć kompetencje rodzicielskie (psychoedukacja).
